Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Gràcies per dir-nos què fem malament!

per | 16/04/2024 | Blog, Comunicació, General | 0 comentaris

Admiro els directors de comunicació i els directors d’institucions, empreses i entitats que no s’espanten quan reben comentaris negatius a les xarxes socials, quan tenen un correu electrònic de queixa o una trucada en què algú els exposa una situació que pot semblar surrealista.

Els admiro quan són capaços d’obviar i no perdre ni 0.0001 segons en els comentaris insultants o que semblen de bots destructius menyspreables.  Quan, en lloc d’enfonsar-se i atabalar-se, en lloc de convocar reunions de crisi a la primera de canvi o d’intentar eliminar la realitat, miren on ha estat el problema i com solucionar-lo. 

Perquè un comentari, un correu electrònic o una trucada d’un usuari a temps ens poden ajudar a evitar una emergència o una crisi real. 

I en això sempre tinc en ment una acció exemplar d’una entitat pública (i això que sempre s’acusa l’Administració de lentitud i poca capacitat d’escolta). En aquest cas, l’exemple és dels companys de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a partir d’un comentari a Twitter. La seqüència  –de ja fa un temps– és la següent:

6 de març: un usuari fa un tuit dient-los que hi ha un seient enfonsat, i posa la referència exacta. De seguida, li agraeixen el comentari online a vista de tothom.

7 de març: els companys de FGC informen que el seient ja ha estat canviat. 

I clar, lluny de tenir un usuari enfadat, el fem amic per sempre. La seva resposta no es fa esperar:

Per això, animo a totes les persones que assumim el rol de la direcció de comunicació a què agafem també la responsabilitat de l’escolta a l’usuari i que obrim nous canals per facilitar aquest diàleg actiu (evitem formularis impossibles i activem canals de WhatsApp😁).

I que no deixem de lluitar per convèncer internament a qui correspongui de l’imprescindible que és fer-ho. De convèncer-lo que tenir milers de persones que ens valoren dia a dia i ens ajuden a millorar és una oportunitat increïble per fer més bé les coses i per ser diferencials en relació a altres que no ho tinguin tan clar com nosaltres.  

Això sí, sempre que estiguem disposats a actuar, a fer-ho de pressa i també, és clar, a comunicar-ho de la forma més correcta possible.

0 Comentaris

Envia un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Notícies

Síntesi celebra 30 anys amb una gran festa

Síntesi celebra 30 anys amb una gran festa

Més de 150 persones ens van acompanyar a l’acte central de la celebració dels primers 30 anys de Síntesi: una festassa a l’Hotel Casa Fuster de Barcelona. L’acte va tenir moments per a la reflexió (sobre comunicació, és clar) i també per a la diversió, i va ser el...