Fem
Comunicar és la base de l’existència. Si no comuniques, no existeixes
Comunicació estratègica
La nostra tasca principal consisteix a ajudar les empreses i organitzacions a traçar un camí, a no haver d’improvisar les polítiques i les accions de comunicació, mitjançant l’elaboració d’un Pla Estratègic de Comunicació i Màrqueting, on es recullen totes les eines i accions que es necessiten per comunicar adequadament i tots els passos que s’han de fer per aconseguir els objectius establerts per la direcció d’aquestes empreses, ja sigui vendre més, ser més coneguts, ser més valorats, generar més confiança o tot plegat.
No només assessorem les organitzacions en l’elaboració del Pla Estratègic de Comunicació, sinó que les acompanyem tant de temps com sigui necessari per garantir la seva aplicació, perquè el dia a dia de moltes empreses no permet pensar i definir una estratègia global de comunicació. Així, assessorem molts departaments de comunicació i moltes direccions generals de companyies en el compliment de les seves estratègies.
El Pla Estratègic de Comunicació inclou:
Una anàlisi i un diagnòstic de la situació actual de cada organització
La definició dels públics i interlocutors als quals cal dirigir-se
La definició d’un discurs corporatiu
La definició de les eines, canals i suports de comunicació
Les accions de la comunicació
Un cronograma amb la data prevista per a cada acció
Vols apostar per la comunicació estratègica a la teva organització?
Gestió de comunicació de crisi
Diuen, i ho sabem per experiència, que les crisis no les provoquen els fets, sinó la forma de reaccionar, i és aquí on l’equip de Síntesi et podem ajudar. Des de fa 25 anys, hem intervingut amb èxit, gràcies a la nostra experiència i coneixement, en múltiples situacions que han posat en perill la reputació d’empreses, organitzacions i persones.
Des que vam començar fins ara, les situacions de crisi a les que s’enfronten les empreses han canviat molt. Tant, que en el context actual ja no n’hi ha prou amb respondre d’una manera ràpida.
Avui, les crisis formen part de l’ADN de les empreses i les organitzacions i l’única manera de fer-hi front és estar preparats, actuar ràpidament, amb una sola veu i de manera transparent.
A Síntesi ho sabem i gràcies a la nostra experiència podem ajudar-te en totes les fases d’una crisi: abans, durant i després.
Abans de la crisi
- Plans de comunicació de crisi
- UAuditories d’identificació de riscos
- Gestió de persones i grups d’interès
- iProtocols de prevenció i actuació
- Simulacres de situacions de crisis
- Capacitació d’equips
Durant la crisi
- }Resposta 24/7 durant la crisi
- hElaboració de missatges clau i argumentaris
- Relació amb els mitjans de comunicació
- Gestió de persones i grups d’interès
Després de la crisi
- Avaluació i anàlisi
- lProposta d'accions
La nostra experiencia en crisis:
Associacions empresarials
Sector educatiu
Indústria química
Sector elèctric
Sector energètic
Administracions públiques
Busques ajuda per gestionar la teva comunicació de crisi?
Gestió de la reputació
Les empreses i organitzacions han perdut el control sobre la seva reputació, que ha passat a estar en mans de la societat. Avui, té molta més credibilitat qualsevol ciutadà que el CEO d’una empresa o institució. Tothom és un líder d’opinió i un mitjà de comunicació en potència, a més de ser font d’informació per a la majoria de mitjans.
A aquesta realitat cal sumar-hi el fet que ja no n’hi ha prou que les empreses tinguin un bon producte, avui la societat demana, a més, responsabilitat, transparència i coherència en la manera de fer les coses.
Et preocupa la teva reputació i vols millorar-ne la gestió?
Comunicació clara
La comunicació clara, entenedora i adaptada als públics potencials, tant externs com interns, és avui en dia una demanda general en tots els àmbits. I cal que totes les organitzacions, no només les administracions públiques, s’hi adaptin per evitar que els seus missatges acabin sent un escull per als receptors als quals pretenen arribar. Ara, compten amb una eina primordial: l’ISO elaborada per la Federació Internacional del Llenguatge Clar. Es tracta, bàsicament, de fer-se entendre i, per tant, posar el receptor en el centre a l’hora de dissenyar les polítiques comunicatives.
La comunicació clara no és només canviar un concepte tècnic per unes paraules més planeres. És una estratègia completa que aborda el vocabulari, la gramàtica, la sintaxi, el disseny… i, al cap i a la fi, la concepció global dels missatges des del primer moment. A Síntesi, t’ajudem a clarificar la teva comunicació amb el desplegament de tot el que preveu l’ISO, des d’una diagnosi inicial fins a un acompanyament en tot el procés, per aconseguir que els teus missatges arribin a qui han d’arribar i com han d’arribar.
Quatre passos per a la comunicació clara:
Diagnosi
El punt de partida és sempre una anàlisi de la situació comunicativa de l’organització
Estratègia
Disseny de la millor estratègia per a l’organització a partir de l’ISO del llenguatge clar
Manual
Elaboració d’un manual de comunicació clara per ajustar-la als receptors
Acompanyament
La implementació de la comunicació clara requereix d’un acompanyament expert per reeixir