Des de les empreses, institucions i entitats, constantment busquem informacions que puguin interessar als nostres i als de fora. De vegades ens costa trobar-les i recorrem massa sovint a comunicar dies mundials que ni ens van ni ens venen.
En canvi, hi ha una oportunitat comunicativa que no sempre veiem i que sempre és recomanable aprofitar: els aniversaris.
Com el 30è aniversari que vivim aquest 2025 a Síntesi.
Síntesi va néixer (el segle passat!) de la iniciativa de Jordi Martínez, que té l’emprenedoria a les venes, el coneixement en comunicació al cervell, l’optimisme a l’esperit i la intuïció per tot el cos. Ingredients essencials per adaptar-se constantment als canvis que ha anat vivint.
2025 serà, doncs, un any de celebració. Una oportunitat òptima per comunicar, en aquest cas, amb un triple objectiu: reivindicar la trajectòria, agrair la confiança dels clients i de l’equip que l’ha anat acompanyant en el camí –en el qual ara m’incloc– i compartir coneixement i il·lusió pel futur.
Primer pas: definir l’objectiu
La primera decisió que hem de prendre quan decidim commemorar un aniversari és: Per a què ho fem?
Algunes possibilitats:
- Per agrair les persones que hi treballen?
- Per anunciar un nou projecte i parlar de futur?
- Per festejar i fomentar la connexió entre professionals?
- Per aportar coneixement als usuaris o clients?
El format dependrà de l’objectiu
En funció del per a què, organitzarem un o un altre tipus d’acte, que poden ser des d’un senzill brindis intern tots junts, un concurs de karaoke, una jornada formativa, un simpòsium o fins i tot un concert tipus festival. Les opcions són tantes que ens poden acabar desbordant. Una manera de destriar és donar resposta a aquestes tres preguntes:
- Quants diners hi volem/podem destinar?
- Quina imatge volem transmetre de la nostra empresa, entitat, institució?
- Què volem que s’emportin els qui hi assisteixin/hi participin?
La resposta només depèn de nosaltres, així que celebrar un aniversari ens permet tenir la paella de la comunicació pel mànec i aprofitar-la per ser nosaltres mateixos i construir una mica més i millor la nostra imatge.
Ara bé, per evitar el risc de transmetre una imatge que no és la nostra, o per eliminar la possibilitat d’ensurts, hi ha també tres recomanacions que creiem que poden ajudar:
- Destinar un pressupost acord amb el propòsit i els valors i anar-ne fent seguiment.
- Comptar amb una persona coordinadora de la celebració (si pot ser, amb un equip de voluntaris, perquè ens pot arribar a sorprendre la imaginació de les persones dels equips i la implicació que sumarem).
- Que la celebració quedi en el paraigua de la direcció de comunicació, perquè és qui hi aportarà la mirada global, vetllarà per la reputació de cada decisió i detectarà les oportunitats de cada acció.
Relaxar-se i gaudir del procés
Finalment, l’últim consell per organitzar qualsevol celebració és relaxar-nos. Sovint, l’estrès per qüestions que acaben sent poc rellevants (com si el photocall és 15 cm més baix del previst) pot fer perdre el focus del que és important: celebrar i transmetre el nostre missatge.
Com deia un pintor de Flix, del meu poble: “Més val una mala celebració que un bon enterrament.” I hi afegeixo: les males notícies arriben soles, però les bones les hem d’organitzar i preparar perquè, si no, costa que passin.
Per tant, sí: celebrem aniversaris i vivim-los com una oportunitat comunicativa única. Sempre pensada, organitzada i coordinada professionalment per transmetre la idea, la imatge i els valors que volem compartir.
0 Comentaris