Actualitat

Notícies, idees, pensaments i reflexions per re(inventar) la comunicació

Jordi Martínez escriu sobre comunicació de crisi a Tinta Libre, la revista de cultura i pensament d’El País

per | 2/04/2025 | Comunicació, Comunicació de crisis, Notícies | 0 comentaris

“Les empreses, les organitzacions, les institucions han d’entendre que allò que està en joc en una crisi és el coneixement, la credibilitat i la confiança, i que això configura la fórmula de la reputació. Sense reputació, no som res”. Davant d’una crisi, no valen els missatges inintel·ligibles que no els entén ni qui els escriu, les excuses grolleres que només intenten -sovint sense èxit- desviar l’atenció i l’empatia nul·la cap a qui està patint els efectes d’aquesta crisi. A partir de l’exemple recent de la desastrosa resposta de la Generalitat a la dana de València, el director de Síntesi, Jordi Martínez, desgrana a l’últim número de Tinta Libre, la revista de cultura i pensament d’El País, quina ha de ser l’actitud en aquests casos. “A les crisis, serem creïbles si actuem i responem adequadament, generarem confiança si escoltem correctament i serem més coneguts i més valorats si realment ens entenen i ens aprecien”, escriu.

Amb una llarga experiència en aquest àmbit, Jordi Martínez assegura que les crisis no les provoquen els fets, sinó la forma que tenen les organitzacions de reaccionar-hi. “Els ciutadans podem entendre i arribar a acceptar qualsevol situació, qualsevol fet, per molt greu que sigui, però el que no tolerem és una resposta inadequada, no intel·ligible o la no resposta. En la resposta hi ha precisament la clau de la gestió de les crisis”, defensa. En situacions extremes, els ciutadans esperen empatia, informació constant i precisa, transparència, missatges clars, consells pràctics i decisions proactives, perquè tot això serveix de punt de suport davant de la dificultat. “I en aquest marc, el missatge és essencial per generar confiança, credibilitat i tranquil·litat”, conclou.

Aquest és l’article sencer:

Blog

Sobretaules per aprendre

Sobretaules per aprendre

Aquesta setmana tenim l’honor de rodar amb l’Estrella Montolio, un dels nostres referents en l’univers de la comunicació. Serà una conversa amb en Jordi Martínez, el fundador de Síntesi, i forma part d’una sèrie de sobretaules que hem gravat amb una desena de...

Una comunicació que no cura, però que reconforta

Una comunicació que no cura, però que reconforta

A casa arrosseguem uns temps dolents en qüestions de salut, amb fets inesperats que ens fa la sensació que s’encadenen l’un darrere l’altre, sense pausa reparadora que ens permeti refer-nos emocionalment, encara que només sigui una miqueta.  Ben conscient que no...

30 anys d’aprenentatges

30 anys d’aprenentatges

Com ja deveu saber, aquest 2025 Síntesi complim 30 anys de dedicació ininterrompuda a la nostra passió: la comunicació. I una de les coses que vam debatre quan preparàvem de quina manera ho volíem commemorar va ser com traslladaríem a tothom els coneixements que hem...

Twitter