Blog

Blog

Quan l’influencer només és el mig camí

Publicat en per el 13:10 en General | 0 comentaris

Els que ja portem molts anys en el món de la comunicació sabem que les modes en aquest àmbit tenen una ràpida implementació, però sovint és queden només en un gest. L’exemple més recent el trobem en allò que ara tothom anomena influencers, ja siguin interns o externs. La majoria de companyies s’ha llençat a endegar plans d’influencers per a seleccionar empleats o interlocutors externs que ajudin a difondre i a posicionar una imatge correcta d’aquella organització. El cost d’aquesta complicitat acostuma a ser alt i resulta molt difícil de...

llegir més

És necessària la figura del DirCom?

Publicat en per el 8:10 en Comunicació, General | 0 comentaris

La resposta és sí, més que mai. I no tan sols és un sí per a les grans empreses multinacionals, és un sí rotund per qualsevol empresa o organització, sigui quina sigui la seva activitat i amb independència del seu nombre d’empleats o facturació.  En un context comunicatiu hiperconnectat i global, on la informació és a un clic, a l’abast de tothom i en temps real, on qualsevol persona amb un telèfon mòbil pot esdevenir font o mitjà de comunicació, té sentit per a les empreses o institucions tenir un director de comunicació?  Precisament en...

llegir més

Els grans reptes de la comunicació en el 2019

Publicat en per el 9:16 en General | 0 comentaris

La gestió de la reputació és un dels grans reptes de la comunicació en el 2019. Està clar que la comunicació com a concepte està prenent una nova dimensió a la majoria d’organitzacions. Qui més qui menys s’adona que ja no és possible gestionar un negoci sense els components –fins ara intangibles– que implica la reputació. La manera com ens perceben els nostres interlocutors i el nostre entorn s’ha convertit en la clau per fer viable, o no, la nostra activitat com a empresa, entitat o institució. Una nova realitat El gran salt a la comunicació...

llegir més

Construint catedrals amb la comunicació interna

Publicat en per el 16:00 en Comunicació interna | 0 comentaris

Construint catedrals amb la comunicació interna

Quan algú em demana que li expliqui la importància de la comunicació interna m’agrada explicar la faula dels picapedrers. Diu aquesta faula que el poeta francès Charles Péguy es dirigia en peregrinatge a Chartres quan va veure un picapedrer, brut, suat i cansat. – Què està fent?, li va preguntar, Péguy. –  Que no ho veu?, va respondre el picapedrer. – Pico pedres. És una feina dura, em fa mal l’esquena, estic assedegat i tinc molta calor, va continuar. Péguy continua el seu camí i es troba un altre picapedrer....

llegir més

Quan la formació en comunicació empodera a tota l’organització

Publicat en per el 17:37 en Comunicació interna, Formació, General | 0 comentaris

Quan la formació en comunicació empodera a tota l’organització

Sovint ens queixem que la comunicació és una d’aquelles disciplines on gairebé tothom pensa que té dret a dir-hi alguna cosa. Els consultors i dircoms en reivindiquem la professionalització i el no-intrusisme per garantir el compliment de l’estratègia marcada i, conseqüent, els esperats resultats. Lamentablement, però, la comunicació s’assembla més al futbol que no pas a la medicina (i tot i així, tots coneixem algú que s’automedica). Aquesta és una lluita tan antiga com el temps. Però, i si enlloc d’intentar bloquejar-la, el veritablement...

llegir més

Polítiques de continguts, una eina necessària

Publicat en per el 16:16 en Comunicació, General, Noves tendencies, Reputació | 0 comentaris

Polítiques de continguts, una eina necessària

Estarem d’acord que el món de la comunicació corporativa ha canviat, ja no és allà on era. Avui els dircom han de plantar cara a tres grans problemes. El primer nou problema és la reducció del temps per a una possible resposta a un temps zero. El segon, la manca de credibilitat de les organitzacions davant el poder de les persones que l’exerceixen de manera individual o col·lectiva mercès als nous canals de comunicació. I, per últim, la profunda crisi dels mitjans de comunicació com a intermediaris objectius. reconeguts i valorats. I...

llegir més

La comunicació interna, el guardià de la reputació

Publicat en per el 13:01 en Comunicació interna, General, Reputació | 0 comentaris

La comunicació interna, el guardià de la reputació

Tradicionalment, la comunicació interna ha estat la gran oblidada. Fins no fa massa, només les grans corporacions tenien un equip de professionals dedicats a treballar la comunicació interna i les empreses amb un departament de comunicació interna eren una excepció. Però els temps estan canviant i les organitzacions comencen a ser conscients de la importància estratègica de la comunicació interna. En un món on la credibilitat és en mans de les persones i no dels mitjans oficials, el potencial de la comunicació interna per a les empreses és...

llegir més

3 motius per invertir en la marca personal d’un CEO

Publicat en per el 15:02 en Comunicació, Reputació | 0 comentaris

3 motius per invertir en la marca personal d’un CEO

El concepte de marca personal és un d’aquells que es va posar de moda amb altres coetanis com el de networking i també el de coaching. Com tota moda, hi ha una part del concepte que sovint genera expectatives sobredimensionades que no es veuen complertes. Però el cert és que el personal branding obre una sèrie d’oportunitats especialment interessants quan les treballem estratègicament enfocades als i les CEO’s de les organitzacions empresarials Les persones són més atractives que les organitzacions Vendre una empresa sempre és més complicat...

llegir més

Grans dircoms es donen cita a la presentació de “Así es la nueva comunicación” de Jordi Martínez

Publicat en per el 16:04 en Comunicació, General, Noves tendencies | 0 comentaris

Grans dircoms es donen cita a la presentació de “Así es la nueva comunicación” de Jordi Martínez

  La presentació a Barcelona del llibre Así es la nueva comunicación, del director de Síntesi, Jordi Martínez, va comptar amb la presència d’alguns dels millors professionals de la comunicació del nostre país com Agustí Rodriguez, responsable de comunicació d’Aena a Catalunya; Oriol Osan, cap de premsa d’Endesa a Catalunya; Silvia Ramon, dircom de Danone a Espanya i Portugal; Imma Amadeo, responsable de comunicació de la Fundació Champagnat, i el mateix autor del llibre, que van protagonitzar una taula rodona amb el títol Com és la nova...

llegir més

“Les empreses han perdut el control sobre la seva reputació”

Publicat en per el 17:29 en Comunicació, Comunicació interna, Gestió de crisis, Nous riscos, Reputació | 0 comentaris

“Les empreses han perdut el control sobre la seva reputació”

Jordi Martínez desgrana un escenari d’incerteses, nous riscos reputacionals i una societat més poderosa que mai al seu nou llibre “Así es la nueva comunicación. Nuevos riesgos para la reputación y la continuidad de los negocios”, que es presenta a Barcelona el dimecres 23 de maig amb una taula rodona amb experts en comunicació El proper 23 de maig, Jordi Martínez, consultor de comunicació amb més de 25 anys d’experiència al món de la comunicació corporativa i de crisis, presenta el seu nou llibre Así es la nueva comunicación. Nuevos riesgos...

llegir més