Blog

Blog

Com canviarà la comunicació després del coronavirus?

Publicat en per el 8:22 en Comunicació, Gestió de crisis | 0 comentaris

Com canviarà la comunicació després del coronavirus?

Les catàstrofes acostumen a portar amb si la frase de “res tornarà a ser igual després de ….”. Amb el coronavirus aquesta mateixa frase s’està aplicant a l’àmbit de la salut, de l’economia, de la societat i, com no podia ser d’una altra manera, de la comunicació. Com a tal, la comunicació està tenint un paper molt rellevant en la gestió de la pandèmia i, de fet, l’èxit o el fracàs de governs, països i autoritats sanitàries, s’està mesurant en funció de les seves polítiques de comunicació...

llegir més

El nostre aplaudiment

Publicat en per el 16:47 en General | 0 comentaris

El nostre aplaudiment

Un aplaudiment a tots els que esteu treballant i deixant-vos la pell perquè la vida continuï. Gràcies a tots!    

llegir més

Lliçons de gestió de crisis que ens fa el Coronavirus

Publicat en per el 8:06 en General, Gestió de crisis | 0 comentaris

Lliçons de gestió de crisis que ens fa el Coronavirus

Sempre he defensat que els manuals de gestió de crisi serveixen de molt poc quan realment t’ hi has de enfrontar per la senzilla raó que cada crisi és diferent i cadascuna d’elles és una lliçó per si mateixa per seguir aprenent en la gestió de la comunicació de crisi. Amb l’arribada del Covid-19, es posa en relleu una cosa que ja sabíem, que no és el mateix gestionar una crisi a Espanya que a Taiwan o a Dinamarca. El fet cultural compta molt més del que algú pogués pensar i aquest ja és el principal element a tenir en...

llegir més

Manipulant que és gerundi

Publicat en per el 9:24 en Comunicació, Noves tendencies | 0 comentaris

Manipulant que és gerundi

El passat mes de novembre, Twitter anunciava la seva nova política relativa als continguts multimèdia falsos i alterats. Amb aquesta nova política, Twitter pretén oferir als seus usuaris una informació fiable i contrastada en un pas més en la lluita de les xarxes socials contra les fake news. Dit i fet. I, oh sorpresa!, el primer tuit etiquetat amb la nova etiqueta “Manipulated media” ha estat, ni més ni menys, que un tuit de Dan Scavino, director de social media de la Casa Blanca, posteriorment retuitejat per Donald Trump, que...

llegir més

Què fem amb els e-mails?

Publicat en per el 11:09 en Comunicació, General | 0 comentaris

Què fem amb els e-mails?

A la vida hi ha dues classes de persones: les que contesten als correus electrònics i les que no. Entre les primeres, n’hi ha que contesten, a més, en un temps raonable, aporten informació clara i a més ho fan amb educació. A aquestes persones cal cuidar-les perquè sens dubte són una espècie en extinció. Són valuosíssimes en qualsevol empresa o organització i diria que imprescindibles per a les que ens dediquem a això de la comunicació. Entre les segones trobem tres subgrups: – les que són molt importants i no donen l’abast...

llegir més

25 anys (r)evolucionant la comunicació

Publicat en per el 7:55 en Comunicació, Gabinets de Comunicació | 0 comentaris

25 anys (r)evolucionant la comunicació

L’any 1995, Microsoft crea el sistema operatiu Windows 95 i el navegador Internet Explorer. Arantxa Sánchez Vicario és la primera dona espanyola número 1 del tenis mundial. A Salou s’inaugura Port Aventura. Forrest Gump guanya l’Òscar a la millor pel·lícula. I neix Estratègies de Comunicació Síntesi. En aquests 25 anys, hem viscut una autèntica revolució, la revolució digital, i el món ha canviat. Hem passat de la màquina d’escriure als ordinadors, del fax a l’e-mail i a la missatgeria instantània, dels fotolits...

llegir més

Les nostres 25 crisis

Publicat en per el 8:15 en Gestió de crisis | 0 comentaris

Les nostres 25 crisis

Coincidint amb la celebració dels 25 anys de Síntesi, hem volgut mirar enrere com a base per seguir avançant. No se si són 25 o 200 però és cert que en tots aquests anys hem acumulat la gestió de la comunicació de moltes situacions de crisi vinculades a sectors tan diversos com el medi ambient, la indústria, la química, el turisme, la política, la mineria, les infraestructures, els serveis, els productes de consum, la banca …, i de cadascuna d’elles hem après, fins al punt que encara que ja sabem que no hi ha cap crisi igual també...

llegir més

¿Ha mort l’email?

Publicat en per el 10:24 en Comunicació, General | 0 comentaris

¿Ha mort l’email?

Corria 1998 i Tom Hanks i Meg Ryan s’enamoraven enviant emails a la pel·lícula “Tens un email”. Avui, més de dues dècades després, s’envien diàriament a tot el món més de 270.000 milions de correus electrònics. Però, ¿té sentit que seguim enviant-nos emails? Quants emails es queden cada setmana a la safata d’entrada, sense respondre i fins i tot sense llegir? Estem tan ocupats que ja no podem ni llegir un correu electrònic? O contestar un email és cosa del passat? Anem per parts. Saturació d’emails En el...

llegir més

El veritable secret de la bona comunicació

Publicat en per el 8:30 en Comunicació, Gestió de crisis | 0 comentaris

El veritable secret de la bona comunicació

En els 45 anys que porto dedicant-me a la comunicació, primer com a periodista i després com a consultor, he arribat a la conclusió que únicament hi ha un secret per comunicar bé. No és fàcil resumir en un sol concepte quin és el veritable secret de la bona comunicacio en un escenari tan complex com l’actual. El soroll que interfereix constantment en les polítiques de comunicació de les organitzacions fa que aquestes o bé es limitin a una comunicació reactiva, responent com poden a aquest soroll continu o bé exercint el que podríem...

llegir més

25 claus per comunicar bé aquest any 2020

Publicat en per el 8:00 en Comunicació, Noves tendencies | 0 comentaris

25 claus per comunicar bé aquest any 2020

Les complexitats actuals derivades dels múltiples canvis socials, dels nous hàbits i actituds ciutadanes i de les noves exigències i requeriments de les persones, obliguen les empreses i les organitzacions a ser molt proactives i a tenir molt clares les seves polítiques de comunicació corporativa per evitar posar en risc la seva reputació. La comunicació ha canviat o hauria de canviar per adaptar-se a aquests nous requeriments i realitats. Per això, des de SÍNTESI volem ajudar a visualitzar, a entendre, com ha de ser la nova comunicació,...

llegir més