Blog

Blog

En comunicació, no tot s’hi val

Publicat en per el 10:00 en Comunicació, Reputació | 0 comentaris

En comunicació, no tot s’hi val

No ens cansem de repetir que una de les tendències que més estan canviant el món de la comunicació és el fet que les opinions de persones anònimes tenen més impacte en la reputació de les companyies que les dels portaveus oficials. Un exemple més d’això, són les recents declaracions de l’hostessa de vol Jamila Hardwick al programa de televisió Inside Edition. Segons ella, no és recomanable demanar cafè ni te en els vols comercials i recomana utilitzar tovalloletes d’un sol ús per netejar les safates de l’avió per...

llegir més

Tenim un problema de comunicació

Publicat en per el 8:00 en Comunicació, General | 0 comentaris

Tenim un problema de comunicació

Quantes vegades hem sentit aquesta frase, en tot tipus d’empreses i organitzacions? És realment així? És sempre un problema de comunicació, o tendim a ‘matar el missatger’? Anem a pams: si bé és cert que, en qualsevol escenari de crisi, la comunicació és una eina decisiva per corregir o empitjorar la situació, no sempre és l’arrel de la situació en si, més aviat al contrari. A més, el terme ‘comunicació’ tendeix a ser difús, una mena de calaix de sastre on hi cap tot. La comunicació no sempre és la culpable...

llegir més

Cal un codi d’ús de xarxes socials pels nostres treballadors?

Publicat en per el 16:27 en Comunicació interna, Desintermediació | 0 comentaris

Cal un codi d’ús de xarxes socials pels nostres treballadors?

En un món interconnectat en el qual, en moltes ocasions, l’opinió de les persones anònimes és molt més valuosa que la de les organitzacions i els seus portaveus oficials, les xarxes socials ofereixen una oportunitat única. Per aprofitar-la, només cal que les organitzacions prenguin consciència de la importància de donar veu a totes i cadascuna de les persones que en forment part. Una veu que, ens agradi o no, no només es deixarà sentir en l’àmbit professional i en canals oficials. Avui, gràcies a les xarxes socials, la veu dels...

llegir més

L’empresa davant el conflicte polític: si amenaça pluja, tingues el paraigua a mà

Publicat en per el 11:58 en Comunicació, Gestió de crisis, Reputació | 0 comentaris

L’empresa davant el conflicte polític: si amenaça pluja, tingues el paraigua a mà

En pocs anys, el compromís social de les marques ha passat de ser un assumpte de reputació a ser una qüestió central de negoci. La crisi de 2008 no només va tenir conseqüències financeres per a les empreses, sinó que va canviar per complet la seva manera d’aproximar-se al consumidor, la seva manera de apropar-se als problemes socials i la seva capacitat per comunicar valors més enllà de vendre el producte. Les polítiques de responsabilitat social corporativa -antany situades en unitats perifèriques del negoci- han anat mutant i guanyant...

llegir més

Podcast: Parlem de comunicació de crisi al programa “No es un día cualquiera” de RNE

Publicat en per el 8:28 en General, Gestió de crisis | 0 comentaris

Aquest cap de setmana, el director de Síntesi, Jordi Martínez, no ha descansat. El diumenge 8 de setembre va conversar al programa “No es un día cualquiera” de RNE amb Estrella Montolío, experta en lingüística hispànica i catedràtica de Llengua Espanyola, sobre les crisi de la listeriosi i dels incendis de Canàries. Si te’l vas perdre, aquí pots escoltar el podcast de la conversa.

llegir més

El cas de la listeriosi, una gestió fatal de la crisi

Publicat en per el 10:07 en Gestió de crisis | 0 comentaris

El cas de la listeriosi, una gestió fatal de la crisi

En les últimes setmanes hem viscut i encara estem vivint, l’anomenat cas de la carn “mechada” que ha estat la responsable del major brot per listèria ocorregut a Espanya. Amb 204 afectats, 197 a Andalusia, i 3 morts confirmats pel Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES). La carn “mechada” havia estat elaborada per l’empresa Magrudis S.L. sota la denominació comercial «La Mechá». No deixa de sorprendre que situacions que haurien d’estar molt controlades per què estan...

llegir més

Mètriques per justificar la nostra feina o mètriques per prendre decisions?

Publicat en per el 10:35 en Comunicació, Reputació | 0 comentaris

Mètriques per justificar la nostra feina o mètriques per prendre decisions?

Ja fa uns anys que en l’àmbit de la comunicació s’estan impulsant nous sistemes de medicions d’impactes i audiències que vagin més enllà del famós clipping o recull de premsa, aquells dossiers gruixuts, que més endavant vàrem convertir en PDF, que havien d’estar a la taula del director general abans de les 8.00h, amb la conseqüent valoració econòmica. El clipping, el famós clipping. I és que el clipping és com la ràdio o els discs de vinil, hem intentat matar-los milers de vegades però sobreviuen, i fins i tot conviuen i complementen a...

llegir més

Les crítiques negatives a xarxes socials, una oportunitat per a les organitzacions

Publicat en per el 19:17 en Comunicació | 0 comentaris

Les crítiques negatives a xarxes socials, una oportunitat per a les organitzacions

Les opinions a les xarxes socials poden ser un gran aliat, però encara moltes organitzacions són reticents a obrir els seus canals de comunicació i donar veu als seus clients per por a possibles crítiques negatives. Aquesta actitud, en el context actual no té cap sentit. Si tenim un client descontent i ho vol fer saber al món, ho farà. Potser no ho farà als nostres canals oficials, però pot fer-ho de mil i una maneres utilitzant les seves xarxes personals o xarxes sectorials. Així doncs, la gestió de crítiques, queixes i opinions a xarxes...

llegir més

Quedar-se a la zona de confort o enfrontar-se als nous reptes de la comunicació, què fem?

Publicat en per el 9:34 en General | 0 comentaris

Quedar-se a la zona de confort o enfrontar-se als nous reptes de la comunicació, què fem?

Vladímir Putin ens ha donat un gran exemple del que sol suposar per a molts la zona de confort en la gestió de la reputació. La seva popularitat havia baixat a nivells del 30 per cent i la solució va ser, com no, modificar els criteris de les enquestes estatals perquè la popularitat donés un altre resultat, en una sola nit Putin va passar del 30 a més del 70 per cent de popularitat i es va quedar satisfet. Pot semblar un acudit però no ho és i en cap cas està lluny del que passa diàriament en la gestió de la reputació de les organitzacions....

llegir més

10 llibres sobre comunicació personal i empresarial

Publicat en per el 9:05 en Comunicació, General | 0 comentaris

Aprofitant el fantàstic marc de Sant Jordi, us recomanem 10 llibres que han marcat la nostra manera d’entendre la comunicació, tant personal com empresarial.   1/ Así es la nueva comunicación El penúltim llibre del Director de Síntesi, Jordi Martínez, segueix més vigent que mai. En ell es desgrana el canvi de paradigma de la comunicació corporativa actual, el qual inclou la segmentació de la comunicació a les empreses, el paper actual dels mitjans de comunicació, la pèrdua de confiança cap a les organitzacions o el nou poder que han...

llegir més