Blog

Blog

Rebold i Síntesi treballaran juntes per introduir estratègies de gestió de la reputació basades en la intel·ligència de dades

Publicat en per el 8:01 en Reputació | 0 comentaris

Rebold i Síntesi treballaran juntes per introduir estratègies de gestió de la reputació basades en la intel·ligència de dades

Rebold, empresa de màrqueting i comunicació basada en l’anàlisi de dades, i Síntesi, consultora especialitzada en comunicació estratègica, gestió de reputació i crisi, han arribat a un acord per desenvolupar conjuntament eines d’anàlisi avançades que facilitin als directors de Màrqueting i Comunicació la presa de decisions en la gestió de la reputació, mitjançant la intel·ligència de dades, l’anàlisi d’informació i la implantació d’estratègies de comunicació associades. Un entorn cada vegada més complex i...

llegir més

M’ho poses maco

Publicat en per el 13:08 en General | 0 comentaris

M’ho poses maco

Va de frases cèlebres de nou … M’ho poses maco. Qui dels que us dediqueu a comunicació no heu sentit aquesta frase? Normalment sol dir-se després d’una reunió llarga o llarguíssima, sobre un projecte, un producte o una notícia que cal comunicar, i després que tots els presents a la sala donin la seva opinió i l’organitzador de la reunió faci un recopilatori a manera de tetris. Aquest batiburrilo d’idees, frases inconnexes amb números il·legibles, escrit en un flipchart o en un full, de vegades amb lletra...

llegir més

Més segmentació, menys impactes

Publicat en per el 9:08 en Comunicació | 0 comentaris

Més segmentació, menys impactes

Darrerament, sovintegen els experts que situen la Intel·ligència Artificial com la gran eina de la comunicació corporativa. En el sentit, que mercès a totes les solucions tecnològiques i de gestió online a les quals podem tenir accés, serà possible focalitzar la comunicació de manera personalitzada a cadascun dels nostres públics, sabent d’antuvi què pensem, què sentim i com veiem determinada empresa, marca o producte. I és cert que els avenços tecnològics ens porten cap a la segmentació absoluta. Però, compte, que això significa haver...

llegir més

Tranquils, no ho sabrà ningú

Publicat en per el 8:56 en Comunicació, Reputació | 0 comentaris

Tranquils, no ho sabrà ningú

Una de les cantarelles que, en els trenta anys que fa que em dedico a la comunicació corporativa, he escoltat més vegades, és aquella que diu “millor que esperem” o la variant “no, això encara no ho podem dir”. Malauradament, en la majoria d’ocasions en les quals s’aplica aquest criteri, algú altre assumeix el paper que hauríem d’haver assumit com a organització i, evidentment, allò que no s’havia de dir o no es podia dir, surt publicat en qualsevol dels múltiples canals de comunicació que tenim...

llegir més

Jo canviaria el titular

Publicat en per el 8:10 en Comunicació, General, Reputació | 0 comentaris

Jo canviaria el titular

Una altra famosa frase que escoltem sovint els que ens dediquem a la comunicació, i que pot referir-se a una nota de premsa, un comunicat, un post al web oa la intranet corporativa és “jo canviaria el titular”. Ho diu qualsevol persona de l’organització sigui quina sigui la seva àrea o lloc. Com si fos un consell necessari. I sempre que l’escolto se m’acut la mateixa reflexió: Us imagineu a un director de comunicació dient-li a un director financer que canviï el perímetre de consolidació? O al director de...

llegir més

Senyors, la seva reputació està en joc

Publicat en per el 8:00 en Comunicació, General, Reputació | 0 comentaris

Senyors, la seva reputació està en joc

Probablement, estarem d’acord que com a societat tots som més exigents, menys tolerants i més militants que fa uns anys. Avui en dia, demanem a les empreses, institucions i organitzacions més transparència, més informació i més compromís amb tot allò que signifiqui proximitat, salut, medi ambient i implicació social. I no només ho demanem sinó que tenim el poder per exigir-ho. Som, en essència, líders d’opinió, mitjans de comunicació i fonts d’informació fiable i hem après a actuar en xarxa, sumant amb altres molts ciutadans...

llegir més

En comunicació, no tot s’hi val

Publicat en per el 10:00 en Comunicació, Reputació | 0 comentaris

En comunicació, no tot s’hi val

No ens cansem de repetir que una de les tendències que més estan canviant el món de la comunicació és el fet que les opinions de persones anònimes tenen més impacte en la reputació de les companyies que les dels portaveus oficials. Un exemple més d’això, són les recents declaracions de l’hostessa de vol Jamila Hardwick al programa de televisió Inside Edition. Segons ella, no és recomanable demanar cafè ni te en els vols comercials i recomana utilitzar tovalloletes d’un sol ús per netejar les safates de l’avió per...

llegir més

Tenim un problema de comunicació

Publicat en per el 8:00 en Comunicació, General | 0 comentaris

Tenim un problema de comunicació

Quantes vegades hem sentit aquesta frase, en tot tipus d’empreses i organitzacions? És realment així? És sempre un problema de comunicació, o tendim a ‘matar el missatger’? Anem a pams: si bé és cert que, en qualsevol escenari de crisi, la comunicació és una eina decisiva per corregir o empitjorar la situació, no sempre és l’arrel de la situació en si, més aviat al contrari. A més, el terme ‘comunicació’ tendeix a ser difús, una mena de calaix de sastre on hi cap tot. La comunicació no sempre és la culpable...

llegir més

Cal un codi d’ús de xarxes socials pels nostres treballadors?

Publicat en per el 16:27 en Comunicació interna, Desintermediació | 0 comentaris

Cal un codi d’ús de xarxes socials pels nostres treballadors?

En un món interconnectat en el qual, en moltes ocasions, l’opinió de les persones anònimes és molt més valuosa que la de les organitzacions i els seus portaveus oficials, les xarxes socials ofereixen una oportunitat única. Per aprofitar-la, només cal que les organitzacions prenguin consciència de la importància de donar veu a totes i cadascuna de les persones que en forment part. Una veu que, ens agradi o no, no només es deixarà sentir en l’àmbit professional i en canals oficials. Avui, gràcies a les xarxes socials, la veu dels...

llegir més

L’empresa davant el conflicte polític: si amenaça pluja, tingues el paraigua a mà

Publicat en per el 11:58 en Comunicació, Gestió de crisis, Reputació | 0 comentaris

L’empresa davant el conflicte polític: si amenaça pluja, tingues el paraigua a mà

En pocs anys, el compromís social de les marques ha passat de ser un assumpte de reputació a ser una qüestió central de negoci. La crisi de 2008 no només va tenir conseqüències financeres per a les empreses, sinó que va canviar per complet la seva manera d’aproximar-se al consumidor, la seva manera de apropar-se als problemes socials i la seva capacitat per comunicar valors més enllà de vendre el producte. Les polítiques de responsabilitat social corporativa -antany situades en unitats perifèriques del negoci- han anat mutant i guanyant...

llegir més