Blog

Blog

Mètriques per justificar la nostra feina o mètriques per prendre decisions?

Posted by on 10:35 in Comunicació, Reputació | 0 comments

Mètriques per justificar la nostra feina o mètriques per prendre decisions?

Ja fa uns anys que en l’àmbit de la comunicació s’estan impulsant nous sistemes de medicions d’impactes i audiències que vagin més enllà del famós clipping o recull de premsa, aquells dossiers gruixuts, que més endavant vàrem convertir en PDF, que havien d’estar a la taula del director general abans de les 8.00h, amb la conseqüent valoració econòmica. El clipping, el famós clipping. I és que el clipping és com la ràdio o els discs de vinil, hem intentat matar-los milers de vegades però sobreviuen, i fins i tot conviuen i complementen a...

read more

Les crítiques negatives a xarxes socials, una oportunitat per a les organitzacions

Posted by on 19:17 in Comunicació | 0 comments

Les crítiques negatives a xarxes socials, una oportunitat per a les organitzacions

Les opinions a les xarxes socials poden ser un gran aliat, però encara moltes organitzacions són reticents a obrir els seus canals de comunicació i donar veu als seus clients per por a possibles crítiques negatives. Aquesta actitud, en el context actual no té cap sentit. Si tenim un client descontent i ho vol fer saber al món, ho farà. Potser no ho farà als nostres canals oficials, però pot fer-ho de mil i una maneres utilitzant les seves xarxes personals o xarxes sectorials. Així doncs, la gestió de crítiques, queixes i opinions a xarxes...

read more

Quedar-se a la zona de confort o enfrontar-se als nous reptes de la comunicació, què fem?

Posted by on 9:34 in General | 0 comments

Quedar-se a la zona de confort o enfrontar-se als nous reptes de la comunicació, què fem?

Vladímir Putin ens ha donat un gran exemple del que sol suposar per a molts la zona de confort en la gestió de la reputació. La seva popularitat havia baixat a nivells del 30 per cent i la solució va ser, com no, modificar els criteris de les enquestes estatals perquè la popularitat donés un altre resultat, en una sola nit Putin va passar del 30 a més del 70 per cent de popularitat i es va quedar satisfet. Pot semblar un acudit però no ho és i en cap cas està lluny del que passa diàriament en la gestió de la reputació de les organitzacions....

read more

10 llibres sobre comunicació personal i empresarial

Posted by on 9:05 in Comunicació, General | 0 comments

Aprofitant el fantàstic marc de Sant Jordi, us recomanem 10 llibres que han marcat la nostra manera d’entendre la comunicació, tant personal com empresarial.   1/ Así es la nueva comunicación El penúltim llibre del Director de Síntesi, Jordi Martínez, segueix més vigent que mai. En ell es desgrana el canvi de paradigma de la comunicació corporativa actual, el qual inclou la segmentació de la comunicació a les empreses, el paper actual dels mitjans de comunicació, la pèrdua de confiança cap a les organitzacions o el nou poder que han...

read more

L’inevitable camí cap a la desintermediació

Posted by on 18:59 in Comunicació, Desintermediació, General | 0 comments

L’inevitable camí cap a la desintermediació

Fa temps, una de les persones que més sap de comunicació en aquest país, m’explicava que quan era el responsable de comunicació d’un gran banc, va decidir mesurar amb detall l’impacte real que havia tingut la junta d’accionistes, tant als mitjans de comunicació tradicionals com als canals propis de comunicació de l’entitat. Amb els resultats a la mà aquell Dircom va anar a veure el president del banc, que no va donar crèdit als resultats. Segons ell, devia haver-hi algun error en la mesura i calia tornar-la a fer. Què era el que tant li...

read more

La sostenibilitat com a vector de competitivitat

Posted by on 10:55 in Comunicació, Noves tendencies | 0 comments

En un mercat global on el consumidor comença a sospitar que molts productes són gairebé iguals, en el que el vector preu no sempre és decisiu, i on apel·lar a les emocions és més efectiu que explicar els atributs del producte, incorporar la sostenibilitat al relat és garantia d’èxit. En major o menor mesura, tots som conscients que els recursos del nostre planeta són finits i que ens cal un desenvolupament més sostenible i més equitatiu, és a dir, hem de plantejar-nos els projectes empresarials, les marques i els productes en termes de...

read more

La reputació de Nike fora de joc per una sabatilla trencada

Posted by on 9:05 in Comunicació, Gestió de crisis, Reputació | 0 comments

Pot una simple sabatilla trencada generar una crisi reputacional? La resposta és si, sense cap mena de dubte. I  sinó que li preguntin a Nike que l’endemà del partit de bàsquet universitari entre el Duke i el North Carolina va veure com la seva cotització a borsa baixava un 1,05% o, el que és el mateix, perdia la mòdica xifra de 1.100 milions de dòlars. I tot perquè al segon 36 de joc una de les sabatilles Nike PG 2.5 de Zion Williamson, considerat el futur número 1 del draft de la NBA, va rebentar literalment mentre feia una finta,...

read more

Comunicació, futur i intangibles

Posted by on 7:44 in Comunicació, Reputació | 0 comments

Mentre la tecnologia va fent passes de gegant per guanyar velocitat en l’accés a la informació i acostar-nos a noves realitats com la realitat virtual, la comunicació corporativa segueix acotada en la classificació d’intangible, dins del marc de valoració dels actius d’una organització. De fet, el primer pas a fer, seria deixar d’entendre la gestió de la comunicació corporativa com un departament dins l’organigrama de les empreses i organitzacions i començar a entendre la comunicació com un fet transversal que té com a principal missió la...

read more

Quan l’influencer només és el mig camí

Posted by on 13:10 in General | 0 comments

Els que ja portem molts anys en el món de la comunicació sabem que les modes en aquest àmbit tenen una ràpida implementació, però sovint és queden només en un gest. L’exemple més recent el trobem en allò que ara tothom anomena influencers, ja siguin interns o externs. La majoria de companyies s’ha llençat a endegar plans d’influencers per a seleccionar empleats o interlocutors externs que ajudin a difondre i a posicionar una imatge correcta d’aquella organització. El cost d’aquesta complicitat acostuma a ser alt i resulta molt difícil de...

read more

És necessària la figura del DirCom?

Posted by on 8:10 in Comunicació, General | 0 comments

La resposta és sí, més que mai. I no tan sols és un sí per a les grans empreses multinacionals, és un sí rotund per qualsevol empresa o organització, sigui quina sigui la seva activitat i amb independència del seu nombre d’empleats o facturació.  En un context comunicatiu hiperconnectat i global, on la informació és a un clic, a l’abast de tothom i en temps real, on qualsevol persona amb un telèfon mòbil pot esdevenir font o mitjà de comunicació, té sentit per a les empreses o institucions tenir un director de comunicació?  Precisament en...

read more