Blog

Blog

Jo sóc el mitjà, jo construeixo la meva reputació

Publicat en per el 9:33 en Comunicació | 0 comentaris

Jo sóc el mitjà, jo construeixo la meva reputació

D’uns anys ençà, l’arribada de la revolució digital ha capgirat el panorama dels mitjans de comunicació tradicionals. En el nou escenari, el consum de mitjans digitals no ha parat de créixer en detriment de la premsa escrita, la ràdio i la televisió convencionals. Al mateix temps, la realitat comunicativa ha canviat i qualsevol ciutadà s’ha convertit en un mitjà de comunicació en potència. Al món digital, cada dia neixen nous ciutadans-influencers que generen els seus propis canals de comunicació des dels quals prescriuen o...

llegir més

Ras i curt

Publicat en per el 11:58 en Comunicació, Gestió de crisis | 0 comentaris

Ras i curt

En plena època d’incertesa, de canvis constants, de dubtes i inquietuds per part de tots, ciutadans, empreses i institucions, seria molt d’agrair que els nostres governants es dirigissin a nosaltres de forma clara i directa. En comunicació de crisi s’ha de jugar, per dir-ho futbolísticament, curt i al peu, sense massa floritures ni circumloquis innecessaris. Sobretot perquè en la majoria de casos, com més voltes té la informació, menys s’entén i més dubtes genera. Quants discursos llargs i avorrits hem sentit aquests dies sense que ens hagi...

llegir més

La comunicació que no es veu

Publicat en per el 7:12 en Comunicació, Gestió de crisis | 0 comentaris

La comunicació que no es veu

Sovint veiem com ens presenten casos pràctics de comunicació o com algú analitza la política o les accions de comunicació d’alguna empres o organització i com tots, ràpidament, ens llancem a criticar o a aplaudir aquella estratègia. En la gran majoria d’aquests casos, el que tenim al davant és un gran desconeixement de la realitat. Des de fora, la comunicació es veu sempre o molt brillant o molt dolenta, quan sol ser al revés. Per molt que dediquem hores i esforços a teoritzar sobre la comunicació ia plantejar reptes complexos i...

llegir més

Del text a la imatge

Publicat en per el 11:29 en Comunicació, Nova comunicació | 0 comentaris

Del text a la imatge

Fa temps que tots els indicadors avalen el camí de la comunicació que va del text a la imatge. Segons un recent estudi de Cisco, es calcula que l’any 2022 el 82% de tot el contingut en línia serà en format vídeo i una prova d’aquesta tendència és que avui Youtube ja és el segon motor de cerca d’internet, després de Google. Una tendència agredolça perquè suposarà perdre molta part de la riquesa que ofereix el llenguatge escrit, davant la síntesi i sovint la simplificació que implica el format vídeo però, alhora, permetrà...

llegir més

La clau està en les paraules

Publicat en per el 8:11 en Comunicació | 0 comentaris

La clau està en les paraules

Fa uns dies llegia un #haikuconversacional, concretament el número 40, dels que publica periòdicament en el seu perfil de Twitter la catedràtica Estrella Montolío, que, per cert, són imprescindibles per entendre moltes de les claus de la comunicació actual. Aquest haiku deia “en l’elecció adequada de les nostres paraules resideix l’encert o el fracàs de la nostra comunicació”. Independentment del punt de vista des del qual es vulgui mirar, una gran veritat que hauria de presidir les polítiques de comunicació de totes...

llegir més

Treballar pels dolents

Publicat en per el 7:50 en Nova comunicació, Noves tendencies, Reputación | 0 comentaris

Treballar pels dolents

Recordo una entrevista que em va fer la Lurdes Artigas al Punt Avui l’agost del 2014 i que va titular “les meves filles diuen que treballo pels dolents”. És veritat que les meves filles ho deien i encara ho diuen. Com bona part de la població, consideren que tot allò que prové de grans corporacions allunyades del territori, multinacionals o no, no pot ser bo de cap manera. Per a elles, l’actuació d’aquestes organitzacions obeeix a interessos que queden molt lluny dels que puguin tenir els afectats o els...

llegir més

Ana Botín i la nova comunicació

Publicat en per el 7:55 en Nova comunicació | 0 comentaris

Ana Botín i la nova comunicació

Segur que, a molts, potser a la majoria, els resulta xocant veure a la presidenta d’una entitat bancària, acostar-se a un restaurant amic i cuinar una truita de patates com a homenatge a un dels sectors que més està patint les conseqüències del coronavirus. En un moment en què els valors de la comunicació que més demanem els ciutadans se centren en la transparència, la sinceritat, la humilitat i la proximitat, no ens hauria de resultar estrany que els grans executius o executives de les grans empreses baixessin fins on viuen els mortals...

llegir més

RSC, verdadera o falsa?

Publicat en per el 7:59 en RSC | 0 comentaris

RSC, verdadera o falsa?

Les Nacions Unides situen l’origen de la RSC als Estats Units al final de la dècada dels 50 i principis de la dels 60 del segle passat, arran de la Guerra del Vietnam i altres conflictes mundials, com l’apartheid. Els ciutadans varen començar a creure aleshores que, a través del seu treball en determinades empreses o comprant alguns productes, col·laboraven amb el manteniment de determinats règims polítics o amb certes pràctiques polítiques o econòmiques èticament censurables i varen prendre consciència que amb la seva acció...

llegir més

De la nova normalitat a la nova comunicació

Publicat en per el 8:10 en Comunicació, Noves tendencies | 0 comentaris

De la nova normalitat a la nova comunicació

No tindria massa sentit que després de la situació viscuda i de la que encara estem vivint, ens oblidéssim d’algunes pistes que ens dóna l’experiència i ens llencéssim a fer exactament allò que ja fèiem abans de la pandèmia. Des de fa temps el ciutadà és més proper a aquelles organitzacions, empreses o marques compromeses amb l’entorn, pròximes socialment, properes en la comunicació i humils i humanes en la gestió. La COVID-19 no ha fet res més que accelerar aquestes tendències, la militància ciutadana vers tot allò que...

llegir més

Comuniquem diferent els homes i les dones?

Publicat en per el 12:05 en Comunicació, Covid-19 | 0 comentaris

Comuniquem diferent els homes i les dones?

Arran de la crisi de la Covid-19, s’està parlant molt sobre la manera com els i les líders polítiques han afrontat la situació. Tots els analistes coincideixen a destacar la bona gestió de la situació feta per part de lideresses com Angela Merkel, Metter Frederiksen, Katrin Jakobsdóttir. Un lideratge basat en l’empatia, la proximitat, l’honestedat i la sinceritat. Aquests dies a Síntesi, hem estat analitzant la manera de comunicar-se de diferents líders i lideresses polítics d’àmbit mundial. I arran...

llegir més