Blog

Blog

L’inevitable camí cap a la desintermediació

Publicat en per el 18:59 en Comunicació, Desintermediació, General | 0 comentaris

L’inevitable camí cap a la desintermediació

Fa temps, una de les persones que més sap de comunicació en aquest país, m’explicava que quan era el responsable de comunicació d’un gran banc, va decidir mesurar amb detall l’impacte real que havia tingut la junta d’accionistes, tant als mitjans de comunicació tradicionals com als canals propis de comunicació de l’entitat. Amb els resultats a la mà aquell Dircom va anar a veure el president del banc, que no va donar crèdit als resultats. Segons ell, devia haver-hi algun error en la mesura i calia tornar-la a fer. Què era el que tant li...

llegir més

La sostenibilitat com a vector de competitivitat

Publicat en per el 10:55 en Comunicació, Noves tendencies | 0 comentaris

En un mercat global on el consumidor comença a sospitar que molts productes són gairebé iguals, en el que el vector preu no sempre és decisiu, i on apel·lar a les emocions és més efectiu que explicar els atributs del producte, incorporar la sostenibilitat al relat és garantia d’èxit. En major o menor mesura, tots som conscients que els recursos del nostre planeta són finits i que ens cal un desenvolupament més sostenible i més equitatiu, és a dir, hem de plantejar-nos els projectes empresarials, les marques i els productes en termes de...

llegir més

La reputació de Nike fora de joc per una sabatilla trencada

Publicat en per el 9:05 en Comunicació, Gestió de crisis, Reputació | 0 comentaris

Pot una simple sabatilla trencada generar una crisi reputacional? La resposta és si, sense cap mena de dubte. I  sinó que li preguntin a Nike que l’endemà del partit de bàsquet universitari entre el Duke i el North Carolina va veure com la seva cotització a borsa baixava un 1,05% o, el que és el mateix, perdia la mòdica xifra de 1.100 milions de dòlars. I tot perquè al segon 36 de joc una de les sabatilles Nike PG 2.5 de Zion Williamson, considerat el futur número 1 del draft de la NBA, va rebentar literalment mentre feia una finta,...

llegir més

Comunicació, futur i intangibles

Publicat en per el 7:44 en Comunicació, Reputació | 0 comentaris

Mentre la tecnologia va fent passes de gegant per guanyar velocitat en l’accés a la informació i acostar-nos a noves realitats com la realitat virtual, la comunicació corporativa segueix acotada en la classificació d’intangible, dins del marc de valoració dels actius d’una organització. De fet, el primer pas a fer, seria deixar d’entendre la gestió de la comunicació corporativa com un departament dins l’organigrama de les empreses i organitzacions i començar a entendre la comunicació com un fet transversal que té com a principal missió la...

llegir més

Quan l’influencer només és el mig camí

Publicat en per el 13:10 en General | 0 comentaris

Els que ja portem molts anys en el món de la comunicació sabem que les modes en aquest àmbit tenen una ràpida implementació, però sovint és queden només en un gest. L’exemple més recent el trobem en allò que ara tothom anomena influencers, ja siguin interns o externs. La majoria de companyies s’ha llençat a endegar plans d’influencers per a seleccionar empleats o interlocutors externs que ajudin a difondre i a posicionar una imatge correcta d’aquella organització. El cost d’aquesta complicitat acostuma a ser alt i resulta molt difícil de...

llegir més

És necessària la figura del DirCom?

Publicat en per el 8:10 en Comunicació, General | 0 comentaris

La resposta és sí, més que mai. I no tan sols és un sí per a les grans empreses multinacionals, és un sí rotund per qualsevol empresa o organització, sigui quina sigui la seva activitat i amb independència del seu nombre d’empleats o facturació.  En un context comunicatiu hiperconnectat i global, on la informació és a un clic, a l’abast de tothom i en temps real, on qualsevol persona amb un telèfon mòbil pot esdevenir font o mitjà de comunicació, té sentit per a les empreses o institucions tenir un director de comunicació?  Precisament en...

llegir més

Els grans reptes de la comunicació en el 2019

Publicat en per el 9:16 en General | 0 comentaris

La gestió de la reputació és un dels grans reptes de la comunicació en el 2019. Està clar que la comunicació com a concepte està prenent una nova dimensió a la majoria d’organitzacions. Qui més qui menys s’adona que ja no és possible gestionar un negoci sense els components –fins ara intangibles– que implica la reputació. La manera com ens perceben els nostres interlocutors i el nostre entorn s’ha convertit en la clau per fer viable, o no, la nostra activitat com a empresa, entitat o institució. Una nova realitat El gran salt a la comunicació...

llegir més

Construint catedrals amb la comunicació interna

Publicat en per el 16:00 en Comunicació interna | 0 comentaris

Construint catedrals amb la comunicació interna

Quan algú em demana que li expliqui la importància de la comunicació interna m’agrada explicar la faula dels picapedrers. Diu aquesta faula que el poeta francès Charles Péguy es dirigia en peregrinatge a Chartres quan va veure un picapedrer, brut, suat i cansat. – Què està fent?, li va preguntar, Péguy. –  Que no ho veu?, va respondre el picapedrer. – Pico pedres. És una feina dura, em fa mal l’esquena, estic assedegat i tinc molta calor, va continuar. Péguy continua el seu camí i es troba un altre picapedrer....

llegir més

Quan la formació en comunicació empodera a tota l’organització

Publicat en per el 17:37 en Comunicació interna, Formació, General | 0 comentaris

Quan la formació en comunicació empodera a tota l’organització

Sovint ens queixem que la comunicació és una d’aquelles disciplines on gairebé tothom pensa que té dret a dir-hi alguna cosa. Els consultors i dircoms en reivindiquem la professionalització i el no-intrusisme per garantir el compliment de l’estratègia marcada i, conseqüent, els esperats resultats. Lamentablement, però, la comunicació s’assembla més al futbol que no pas a la medicina (i tot i així, tots coneixem algú que s’automedica). Aquesta és una lluita tan antiga com el temps. Però, i si enlloc d’intentar bloquejar-la, el veritablement...

llegir més

Polítiques de continguts, una eina necessària

Publicat en per el 16:16 en Comunicació, General, Noves tendencies, Reputació | 0 comentaris

Polítiques de continguts, una eina necessària

Estarem d’acord que el món de la comunicació corporativa ha canviat, ja no és allà on era. Avui els dircom han de plantar cara a tres grans problemes. El primer nou problema és la reducció del temps per a una possible resposta a un temps zero. El segon, la manca de credibilitat de les organitzacions davant el poder de les persones que l’exerceixen de manera individual o col·lectiva mercès als nous canals de comunicació. I, per últim, la profunda crisi dels mitjans de comunicació com a intermediaris objectius. reconeguts i valorats. I...

llegir més