Aula de Comunicació

Aula de Comunicació

Ajudar directius i responsables d’empreses i institucions a conèixer, entendre i afrontar la comunicació. Aquest és l’objectiu de l’Aula de Comunicació, un servei de formació no convencional pensat per a empreses, institucions i tot tipus d’organitzacions que vulguin preparar-se millor per fer front a les complexitats actuals del món de la comunicació: relacions amb els mitjans, coneixement i relació amb els interlocutors, comunicació de crisi, comunicació corporativa…

Es tracta d’un servei impartit per professionals en actiu amb una àmplia experiència en comunicació corporativa, gabinets de premsa, mitjans de comunicació, gestió de la comunicació de crisi, màrqueting i publicitat. Un equip que traslladarà els seus coneixements a través de sessions i exercicis pràctics que s’imparteixen en jornades de matí, tarda o dia sencer.

El que fem és oferir tallers i cursos personalitzats i adaptats a les necessitats de cadascú i que permeten introduir els assistents en el coneixement de tot allò que avui significa saber comunicar adequadament i saber entendre totes les potencialitats i complexitats de la comunicació.

La nostra oferta inclou els següents cursos i tallers:

Gestió de la comunicació de crisi

L’objectiu del curs és dotar els professionals de les empreses de les capacitats i del coneixement necessari per afrontar la gestió de la comunicació durant una situació de crisi que posa en risc la reputació de la seva organització. El curs inclou els següents continguts:

  • Tipologia de crisis
  • Criteris generals per a la gestió de la comunicació durant una crisi
  • Eines per a la gestió de la comunicació de crisi
  • Les relacions amb els entorns
  • La figura del portaveu
  • SIMULACRE

Coneixement, gestió i relacions amb els mitjans de comunicació

El curs pretén dotar els responsables d’una organització dels coneixements necessaris per relacionar-se amb els mitjans de comunicació, conèixer com funcionen i saber com s’ha de gestionar la relació entre uns i altres.

El curs inclou els següents continguts:

  • Els mitjans de comunicació avui
  • Els circuits de la informació
  • Les relacions amb els mitjans de comunicació
  • CAS PRÀCTIC

Relacions amb els diferents entorns i interlocutors

Amb aquest curs es busca conscienciar els responsables d’empreses i organitzacions de la importància de les relacions amb els diferents interlocutors i de com s’han de gestionar aquestes relacions.

El curs inclou els següents continguts:

  • La importància de les relacions avui
  • El mapa d’interlocutors
  • Com gestionar els diferents interlocutors
  • EXERCICI PRÀCTIC

Què és i com es gestiona la comunicació corporativa

Molt sovint les organitzacions no saben bé com estructurar i organitzar la seva comunicació corporativa. L’objectiu d’aquest curs és dotar dels coneixements necessaris per tal que les empreses puguin tenir estructures que facilitin la implantació de polítiques de comunicació corporativa.

El curs inclou els següents continguts:

  • Què és la comunicació corporativa: interna i externa
  • El Pla de Comunicació
  • Com estructurar un departament/servei de comunicació corporativa
  • APLICACIÓ PRÀCTICA

Gestió de la creativitat

És possible aportar idees? Ser creatius? Gestionar i impulsar la creativitat dins les empreses i les organitzacions? Aportar solucions als diferents problemes?

El curs s’estructura com una practica amb els següents continguts:

  • Objectius generals
  • Presentació d’idees
  • Anàlisi i selecció d’idees
  • Tria i aplicació d’idees

Formació de portaveus

Amb aquest curs es pretén dotar de les capacitats necessàries a aquells directius o representants d’empreses o institucions que tard o d’hora hauran d’actuar com a portaveus de les seves organitzacions.

El curs s’estructura amb els següents continguts:

  • La figura del portaveu
  • Les relacions amb els mitjans de comunicació
  • Les relacions amb els diferents entorns
  • Criteris d’actuació del portaveu
  • EXERCICI PRÀCTIC
  • ANÀLISI DE RESULTATS

Com millorar el llenguatge

Com ens hem de dirigir als nostres clients, accionistes, treballadors, usuaris o consumidors? Quin llenguatge hem de fer servir? Com hem de dir el que volem dir? Quines són les conseqüències d’una mal ús del llenguatge? Com podem fer servir de manera eficaç els mecanismes lingüístics? Totes aquestes preguntes tenen resposta en aquest curs.

El curs s’estructura amb els següents continguts:

  • La importància del llenguatge al segle XXI
  • El discurs corporatiu
  • La utilització eficaç del llenguatge segons l’objectiu
  • La imatge de l’emissor segons el llenguatge que utilitza
  • Eines i estratègies per elaborar un discurs i exposar-lo en públic
  • EXERCICI PRÀCTIC